Välkommen hit och ta del av mina tankar. Jag blir jätteglad om du vill skriva några rader i gästboken eller i mitt kontaktformulär. Du kan även skriva en kommentar i bloggen om vill det. Ha nu en riktigt bra dag, kram AnnaLena

04 mars, 2007

Vårtrötthet

Februari och Mars är månader som inte jag tycker om. Har alltid varit så. Jag är som tröttast, deppigast och allt känns grått och trist.

Förr låste jag inn mig nästan under dom här månaderna, men nu blir det inte så illa. Nu är jag mest trött och håglös. Dom flesta jag pratar med har problem på hösten och tycker att det är konstigt att man är deppig på våren. Eftersom det blir ljusare och värmen kommer snart. Men det här är inget jag kan styra över. Jag tror det är biologiskt.

Men snart går vi in i april och då brukar allt kännas bättre.

Måste fråga er om ni andra har problem med att posta inlägg ibland. Jag kan posta inlägg och så kommer bara rubriken med. Jag får hålla på flera gånger innan texten kommer med. Jag fattar inte vad det är för fel.

Ska på kalas idag, så det är väl dags att göra mig iordning nu.

Min dotter visade mig en sajt som heter tjuvlyssnat, därför tänkte jag pigga upp er med en kul historia, från verkliga livet.

 

”Han har nämligen slutat att leka kurragömma i garderoben”

Ica, Gävle

En tjej ~25 går in på Ica och har sitt barn, iklädd en rosa mössa, i en sittvagn. En äldre dam kommer fram och lutar sig mot barnet.
Damen: Nämen gud, vilken söt liten flicka!
Tjejen: Tack, men det är en pojke.
Damen (tittar upp och fnyser lite): Men varför har han då en rosa mössa?
Tjejen (svarar trött): För att han är bög.

Cred: Julia

4 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Underbar. folk är så inne i våra roller, redan från livets början. Min plan är att i födelseannonsen baraskriva "vårt barn" och när folk frågar vad jag fick svara "en människa"

Sabina sa...

Hahahaa gud så coolt av tjejen att svara så:)

Låter inte något vidare att du känner dig trött å hängig, så blir jag på hösten så jag förstår hur det känna.

Hoppas du mår bättre snart.

Kram//S

Eva sa...

Jag tycker det är tvärtom, alla jag pratar med som har neråtperioder har sina på våren, jag brukar snarare piggna till då, men nu den här våren tror jag det kommer bli rätt jobbigt eftersom jag har en del jobbiga datum att ta mig förbi ett tag nu.

Min syster skulle känna igen sig där! Hon har en dotter och en son och hade det rätt knapert när de var små, maken söp upp alla deras pengar bland annat, så pojken fick ha en del rosa när han var liten och hon fick samma kommentarer flera gånger. Visst är det fånigt! Mina pojkar hade aldrig ljusblått när de var små, fast inte rosa heller iofs... Jag klädde dem rätt neutralt.

Eva sa...

Det var knepigt förresten, jag var inne på din sida härodagen, och då såg jag inte den här... hör det till problemen? Jag har aldrig varit med om att bara få med rubriken på min blogg.

Däremot är jag lite nyfiken på hur du får till dina trevliga bakgrunder...