Välkommen hit och ta del av mina tankar. Jag blir jätteglad om du vill skriva några rader i gästboken eller i mitt kontaktformulär. Du kan även skriva en kommentar i bloggen om vill det. Ha nu en riktigt bra dag, kram AnnaLena

26 maj, 2007


Testar att blogga från word nu. Har skaffat 2007 och det finns en massa roliga finesser. Måste säga att det är en riktigt positiv överraskning.

Imorgon är det mors dag. Då ska vi till Peters mamma och hälsa på. Min mamma är inte i livet längre, hon dog i sviterna av cancer. Men man tänker ju lite extra på henne en sådan dag. Hon var en otroligt stark kvinna.

Annars händer det inte så mycket just nu. Läser en väldigt bra deckare, Död I Garnethill av Denise Mina. Kan varmt rekommendera hennes böcker.

Avslutar med en historia från tjuvlyssnat,
Restaurang Tegel, Täby
"Kille ~25: Ja, alltså, jag har gått en friskvårdsmassör-utbildning.

Tjej ~25: Jaha, shit vad intressant! Vad tar du för en massage?

Killen: För bekanta - 150 spänn.

Tjejen: Jaha, det var billigt. Men det är ju mycket roligare om man kan göra gentjänster istället.

Killen: Eeeh ja… eller jaha..?

Tjejen (kollar honom djupt i ögonen): Ja du vet, i natura…

Killen (ser livrädd ut): hrmm…(lång tystnad)… du kanske kan baka kanelbullar?!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bra kille !!!
Här är det lika kallt o lika snuvigt fortfarande...
Sköt om dig!
Kramar, Doris
PS
Bra att jag läser om Mors Dag på svenska bloggarna så att jag kommer ihåg att ringa till min Mor i morgon, den firas ju inte här ...
DS

Anonym sa...

Den var söt :)

Anonym sa...

Ha en bra dag!