Välkommen hit och ta del av mina tankar. Jag blir jätteglad om du vill skriva några rader i gästboken eller i mitt kontaktformulär. Du kan även skriva en kommentar i bloggen om vill det. Ha nu en riktigt bra dag, kram AnnaLena

05 maj, 2007

Bloggångest...

Jag undrar om någon mer än jag drabbas av bloggångest ibland. Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra, att man duger som man är. Men ibland slår ångesten till.
Man läser andras bloggar och tycker dom är så smarta och roliga och själv skriver man så tråkigt och trist. Jag är inne i en sån period just nu.
Dessutom har jag varit jättedålig på att uppdatera i bloggen. I början skrev man ju varje dag, flera gånger om dagen kunde det bli.
Ibland känns bloggen som en belastning. Ibland ångrar jag att jag inte skriver anonymt. Då kunde man ju hitta på vad som helst.
Nåja nu har jag fått skriva av mig lite, så då känns det lite bättre.
Jag avslutar med en tjuvlyssnat:

Pendeltåg mot Märsta

Propert klädd man ~20 har pratat i telefon i ca 10 min. Plötsligt börjar han klappa lite på fickorna som om han letar efter något. Han ser snart mer och mer panikslagen ut.
Mannen (i luren): Vänta ett tag.
Mannen (högt, till övriga passagerare): Vart är min mobil?! Har någon sett min mobil?! Hjälp mig hitta den, snälla!
Mannen börjar krypa runt på golvet, medan övriga passagerare betraktar honom med allt större skepsis. Efter en liten stund rycker han till, tittar på luren i handen och för den mot örat.
Mannen (i luren): Ja, hallå igen. Det var inget.

Cred: tjejen brevid

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej AnnaLena !
Ja, nu ska jag berätta för dig hur man bär sig åt för att få en sådan energi som jag *humpf* tills att göra saker o ting ... Man helt enkelt gör bara det som man tycker är viktigast ( o roligast ;0) ) för tillfället o låter allt annat vänta till en bättre dag ... Ser så till att man själv är nr 1 och vilar sig ordentligt när man känner för det *gäsp* . Lätt som en plätt om man är lite självblodsegoist som jag *fniss* ...
Vad beträffar bloggtorkan tror jag att alla får en släng av den lite då o då, det ska ju heller inte kännas som ett tvång, eller hur !?
Här har vi kallt och det kommer ett o ett snökorn emellanåt men inget som syns på marken, tack o lov !
Hoppas att du får en skön fortsättning på helgen!
Sköt om dig! Kramar, Doris

ANNA-LYS sa...

Kanske är det så att de som verkar spännande på bloggarna är dötrista i verkligheten och tvärtom!

:-D